Naar boven

Ruilen en retourneren

Kan ik een artikel ruilen? 
Een artikel kan niet geruild worden. Wanneer je bijvoorbeeld een andere maat van een artikel nodig hebt, kun je deze zelf opnieuw bestellen. Het andere artikel stuur je retour.

Wat is de procedure bij een retour?
Indien je artikelen retour wenst te sturen, dan dien je deze te verpakken in de oorspronkelijke doos (indien mogelijk) welke goed moet worden afgesloten samen met de retourbon. De retoursticker die op de retourbon zit, moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt.

  • In Nederland moeten retouren bij een DHL-point worden afgegeven.
  • In België bij een postkantoor van Bpost
  • In Duitsland geeft de consument opdracht aan UPS om het bij hem op te halen.

Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang na een retour?
Het geld wordt binnen 10 werkdagen teruggestort op je rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Als je hebt gekozen voor AfterPay, communiceren wij met AfterPay welke artikelen retour zijn gekomen. Wanneer er gekozen is voor een Fashion Cheque of een VVV-giftcard, dan wordt het bedrag teruggestort op de Fashion Cheque/VVV-giftcard. Bewaar deze dus goed. 

Kan ik mijn bestelling retour brengen in de winkel?
Je kunt je bestelling ook retour brengen in onze winkel. Je hoeft dan geen retourkosten te betalen. Je ontvangt het bedrag binnen 10 werkdagen op je rekening.

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen en plak de retoursticker over je adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen door jou beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan je retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.   

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en bedragen €4,75 tenzij het een productklacht betreft. Je hoeft deze overigens niet zelf bij het DHL-point te betalen, dit wordt verrekend met het aan jou uit te betalen bedrag. 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt, mag je deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en rekenen dan geen retourkosten.

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail op webshop@konijnendijkmode.nl of telefonisch via 0186-661700. Bij e-mail wordt uw vraag binnen 1 werkdag beantwoord.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht?
Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling? 
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit je bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of als je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst? 
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Vul op het retourformulier in, welke artikelen je retour stuurt en geef de retourreden door middel van de retourcode aan. Stop het retour formulier in de doos en plak de adressticker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.

De retourzending kun je afgeven bij ons in de winkel of anders bij een DHL-point bij jou in de omgeving indien je in Nederland woont. Een DHL-point bij jou in de omgeving kun je vinden via https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop. Voor België kun je het pakket afleveren bij een van de 1250 Bpost postkantoren of PostPunten. Voor Duitsland geldt, dat je de retourzending moet aanmelden bij klantenservice@localonline.nl, UPS komt daarna het pakket bij je ophalen.

Je retourorder wordt via de hierboven aangegeven vervoerders verzonden naar ons logistiek magazijn. 

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepassing? 
Ja zeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.